6 Ocak 2013 Pazar

işler güçler

Demin eski komşum Moda'daki sevgili kuruyemişçimle konuştum, şikayet aynı: Ayşe iş yok ya...
Buradaki, Marmaris esnafına sorsanız, her yıl, mevsim, değişmez o cevap: Bu sene doğru dürüst müşteri yok işte, görüyorsun...
Ne mi görüyorum: Her sene dolup taşan mekanlar, hem de sebepsiz; çaba bile harcamadan, mesela çatısını aktarmadan, masaları yenilemeden, duvarları boyamadan vs...
Ben burada şeytanın avukatlığını yapacak değilim, ama pek çok işletme bunu hak ediyor. Misal: dün sinemaya gittim usta, Marmaris'in tek sineması, bizim beach34'ü de işleten tanıdık abiler işletiyor üstelik, salonun damı akıyordu lan! Bilet alırken kız bana önlerden yer vermemeye çalışmıştı, demek sebep buymuş.. Böyle bir şey var mı, film seyrettiğin salonun çatısı damlıyor ön sıralara...
Şimdi ben bilmiş bilmiş konuşuyorum da, bildiğim bir şey var harbiden: Mekana özen gösteren, doğrudüzgün mönülerle çıkagelen, değişiklik -en azından onarım- yapan işletmeler müşteri kazanıyor.
Çok mu istanbullululuk yaptık yine?

2 yorum: