25 Şubat 2014 Salı

mao

"Sokak Kedisi Bob"u okuyorum -Zuzu'nun "yumruklarıyla" beraber- bu günlerde; ondan öğrendim: "kedi"nin Çince'si "mao"ymuş.
E, daha güzel bi isim takılamazdı. Mavvv, miyavvv, maowww, mao...
Çinlilere gelince, istediğiniz kadar eski komünist liderinize yakıştırmayın, adı Kedi.
Bence yakıştırıyorlardır gerçi..
Ben misal, Çin burcunda Manda'yım. Ox. Yılımı bekliyorum.
Manda, Akrep misali, dürüstlüğü, kararlılığı ve biraz da tembelliğiyle meşhur. Aynı zamanda sabırlı, fazlaaaaa düşünceli ama kendinden emin..
Tıpkı ben!
Okudukça neredeyse kanka olmak istediğim kitabın 'evsiz' yazarı James Bowen, Covent Garden'da epey bir savaş vermiş kedisiyle durabilmek için.
Kendisi eski bağımlı. Ailesini arkada bırakmış. İşini, evini, sevgilisini... Yani çok şeyle savaşmış.
Ama Bob, işte kediler mucizedir, çıkıyor karşısına ve hayatını değiştiriyor..
Velhasıl ister Manda olun ister Kaplan, "Mao!"...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder