8 Temmuz 2013 Pazartesi

time flies.. ya da öyle bir geçer zaman ki.. (vol.II)

Bu gece şahane GazdanAdam Festivali'ni seyrettik.. Siz inşallah Kadıköy Meydan'dan, ben internetten, halktv'den vs..
Dün gece Taksim'de direnişçilerin bir kez daha gaz yemesine, kovalanmasına, kelepçelenmesine -hatta bu kez "palalanmasına" tanık olduk..
Yarın, ramazan, Devrimci Müslümanlar "yeryüzü iftarı" yapacaklarını açıkladılar. Mutlu Vali, Gezi'yi açacağını -yine- söyledi; zira "halka" açıyormuş, "bize" değil.
Sanatçı Orhan Aydın bugün Kadıköy'de "Artık o padişah bozuntusunu alaşağı etmenin vakti geldi" dedi.
Ha, orada bir duralım..
Çok değil; birkaç ay önce, geçen yılın martında, halen "Medya Mahallesi"nin muhtarlığını yürüten Ayşenur Arslan'la, bittabii, benzer konuları tartışmışlar: Suriye, 28 Şubat, tutuklu vekiller, gazeteciler, "içki", KCK operasyonları, 4 4'lük eğitim... Daha Sivas'ın zamanaşımı dolmamış..
Aydın, sanatçıların ortak hazırladığı bildiriden bahsederken, bir devrim gereksinimi olduğundan dem vuruyor, biraz da "gençlikten" umutsuzluğunu dile getiriyor.
Kimdi bu sanatçılar, hatırlayalım: Bedri Baykam, Levent Kırca, Genco Erkal, Timur Selçuk...
Tamam, çok güzel. De...
Bir defa "gençlik" umudu bırak, ders doluymuş.
İki; Levent'ini Kırca'sını, medyasını, onu bunu değil, kendini dinliyormuş.
Toma'larla "sevişmeye" varız, biber gazını da "bal" gibi yeriz; ama n'olur bu köhne söylemlerle gelmeyin yahu!
Okan Bayülgen ne güzel soylamış; "Ben olsam 'kaygılıyım' demezdim, 'hassiktir' derdim," diye...
Ben de "Padişahı alaşağı etmenin vakti geldi" demem. Bünye müsaade etmez.
"İstifa" diye bağırırım.
90'lılardan daha çok darbe görmüşlüğüm var; bir normal, bir postmodern, sırf bu yüzden ı-ııhh..
Gezi'nin en güzel öğretisi bu değil mi zaten; akıl, taze, mizah, yardımlaşma, "bir" olma..
Niye alaşağı edeyim usta?
En fazla, gel, derim, oturur, bi çay içeriz, demli.
Ya da ben "ayran" içerim...

http://video.cnnturk.com/2012/programlar/3/6/orhan-aydin-aysenur-arslan-ile-medya-mahallesi-programina-katildi


1 yorum:

  1. işin komiği, ayşenur'un akif beki'yi övdüğü program bu.. birkaç ay sonra partneri olacak, sonra da sonu..

    YanıtlaSil