2 Eylül 2016 Cuma

dede

Oh be ağustos bitti!
Benim en sevdiğim aylardandı, şimdi en beteri..
Yaşasın eylül!

Karıştırdılar şimdi ortalığı..
Namaz niyaz derken, aklıma eski dedem geldi..
Ben okuldan koşa koşa varırdım maltepe çayırlar'a, dedem bana atları bile gösterirdi; 'beygir bunlar' derdi..
Sonra benimle öğretmencilik oynardı.
Elinde Edibe Yengemin örgü şişi, haritada talim yapardı.
Kendisi posta müdürüydü.
Bitane dolapçığı vardı; içinde Bitlis sigaraları..
Benle folklor oynardı.
Bitane kilitli çekmecesi vardı; içinde bana vereceği çikolatalar..
Söylemezdi.
Her cuma İstanbul'un ayrı camisine adeta törenle giderdi. Ayakkabılarının bağlanması bile özeldi onun için.
Paspastaki köpek yavrusunu bulamadım diye ağlayınca, annemi aradı herkesin korktuğu dedem.
'Naptınız çocuğa' dedi, hesap sordu.
Kedi getirdim eve, seccadenin önünden geçti, 'Uğurdur' dedi.
Dolmalıklar yedik, sahurda birlikte uyanıp.
Sonra reflü olduk, o ayrı..

Kimse anlamadı dedemi. Bi ben, bi Nur ablam..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder